Рэкамендацыі дэфектолага - УА school.edu.by

Рэкамендацыі дэфектолага

1. Значэнне правільнай гаворкі велізарна для чалавека любой спецыяльнасці. Няправільная гаворка дзіцяці абцяжарвае яго зносіны з людзьмі, адлюстроўваецца на яго агульным развіцці, характары, і ў будучыні можа быць прычынай яго непаспяховасці ў школе.
 
2. Гаворка дзіцяці развіваецца шляхам пераймання гаворкі навакольных яго людзей. У сувязі з гэтым дзіця павінен чуць толькі граматычна правільную прамову ў сваім асяроддзі.
 
3. Першы ўзор гаворкі для дзіцяці - гэта прамова яго блізкіх. Бацькі з'яўляюцца першымі настаўнікамі роднай мовы для свайго дзіцяці. Сям'я - першая школа.
 
4. Без дапамогі бацькоў дзіцяці цяжка авалодаць правільнай гаворкай. Размаўляйце з дзіцем. Выслухоўвайце яго ўважліва, не абрывайце, кажаце і адказвайце на ўсе яго пытанні марудліва, выразна, сярэдняй сілы голасам, правільна прамаўляеце гукі і словы - гэта дапаможа дзіцяці хутчэй авалодаць правільнай гаворкай.
 
5. Ці не пераймайце няправільнай гаворкі дзіцяці, самі не навязвае дзецям няправільных выдуманых слоў. Не размаўляйце з дзіцем, выкарыстоўваючы словы - заменнікі тыпу ням - ням (есці), мяу (кот) і г.д., кажаце адразу агульнапрынятымі словамі. Інакш вы будзеце затрымліваць правільнае маўленчае развіццё дзіцяці.
 
6. Пры з'яўленнігав ў дзіцяці старайцеся гаварыць з ім простымі словамі, кароткімі фразамі, з захаваннем паўзаў паміж словамі і прапановамі, тады дзіця, пераймаючы вашай гаворкі, навучыцца казаць правільна.
 
7. Сачыце за з'яўленнем і развіццём гаворкі вашага дзіцяці пачынаючы з лопату і з'яўленні першых слоў. Пры затрымцы маўленчага развіцця ў дзіцяці звяртайцеся да спецыялістаў.
 
8. Прышчапляйце дзецям правільныя маўленчыя навыкі, не дапускайце хуткай гаворкі ў дзіцяці. Марудлівая, выразная, правільная, выразная гаворка спрыяе правільнаму маўленчаму развіццю дзіцяці.
 

9. Не перагружайце дзіця маўленчым матэрыялам. Пры чытанні тлумачце дзіцяці значэння слоў і выразаў. Пры выбары літаратуры для чытання улічвайце ўзрост вашага дзіцяці і яго асаблівасці ўспрымання і эмацыйны стан.